• يکشنبه ٥ آذر ١٤٠٢-١٠:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٨٥
سلیمانی تذکر داد:3-195

شهرداری کلیه ظرفیت های مجاز قانونی برای ارتقاء جایگاه و حقوق کارکنان را به کار گیرد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، نسبت به وضعیت حقوق کارمندان شهرداری تهران تذکر داده و خواستار بهبود شرایط از سوی شهردار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در خصوص نحوه انعقاد و اجرای قراردادها در شهرداری تهران اظهار داشت: یکی از چالش‌های هر سازمانی مربوط به نحوه انعقاد و اجرای قرارداد کارکنان است که در شهرداری تهران نیز با بررسی‌ها انجام شده مشخص شده علیرغم ایجاد سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، تعداد زیادی از پروژه‌های مشارکتی از حیث زیربنا و ارزش گذاری اساسا عوارض و مجوزها دچار مشکلات متعدد و ناترازی است. 
وی افزود: گرچه در این زمینه قوانین، مقررات و مصوباتی در سطوح مختلف از جمله مصوبه سند جامع سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران وجود دارد؛ هنوز چاره اساسی برای کاهش مشکلات ناشی از مشارکت‌ها به دست نیامده است. به طوری که در حال حاضر در مناطق مختلف شهرداری، تعداد قابل توجهی از پروژه‌های مشارکتی در وضعیت بلاتکلیفی بوده و درگیر دعاوی حقوقی و کیفری در محاکم هستند. با این اوصاف، انتظار می‌رود شهرداری تهران در اسرع وقت چند مورد را بررسی و نتیجه پروژه‌های مشارکتی شهرداری با اشخاص حقیقی و حقوقی را به شورا ارائه کند.
سلیمانی ادامه داد: همچنین گزارش کاملی از پروژه‌های مشارکتی که در دو سال اخیر تعیین تکلیف و نهایی شدند و تعداد کامل پروژه‌های مشارکتی در جریان، چه دارای قرارداد جاری و چه ارجاع شده به محاکم قضایی و در حال داوری را به شورا ارائه کند و نیز گزارشی از مجموع آورده‌های ریالی شهرداری و همینطور ابنیه و املاک حاصل از پروژه‌های مشارکتی در ادوار مختلف مدیریت شهری را به شورا ارائه کند. 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در ادامه با اشاره به حکایت عطار و طوطی‌اش با این مضمون که عطار برای بهبود حال طوطی خود تنها به اشک ریختن اکتفا کرده و کاری برای درمانش نمی‌کند؛ متذکر شد: حکایت امروز کارمندان ثابت شهرداری همان حکایت عطار و طوطی بیمار است. در حالی که مدیران ارشد شهرداری بنا به عرف از گروه‌های تشویقی و تعجیلی برای ترمیم حقوق برخوردار شده‌اند؛ اما شاهد هستیم که کارمندان رسمی، در پیچ و خم ضوابط ارتقاء گرفتار هستند و یا دریافت گروه‌های ارشد و خبره را در دسترس خود نمی‌بینند. 
وی افزود: ناگفته نماند از جمله بندهای ارتقای شغلی، میزان جلب رضایت ارباب رجوع بوده که در مورد شهرداری تهران شامل برخورد کارمندان است و گلایه به حق مردم را هم نباید نادیده گرفت. هرچند که در به سر بردن زندگی روزمره در شرایط اقتصادی کنونی، کارمندان نیازمند ابتکار و خلاقیت و مهارت ویژه‌ای هستند که آن‌ها را در زمره کارشناسان عالی قرار می‌دهد. 
سلیمانی در پایان گفت: از شهرداری تهران انتظار می‌رود ورای نامه نگاری‌های مرسوم که البته اقدام خوبی است؛ منتظر این نامه نگاری‌ها نمانده و از امکاناتی که در داخل مجموعه وجود دارد؛ برای ارتقاء رتبه استفاده کند. با توجه به بودجه شهرداری تهران که بنا به گفته کارشناسان در حال تحقق به ۲۰۰ درصد بوده و با توجه به اینکه طبق اعلام دولت در حال خروج از شرایط تورمی هستیم؛ هرگونه کمک موقت به کارمندان ثابت و رسمی کارمندان قراردادی در آینده نزدیک، هزینه مازادی را به بودجه شهرداری تحمیل نخواهد کرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: